Ga naar de inhoud
header bergen

Home » Blog

Op reis in Oostenrijk met de outdoor thermosfles

Als klein meisje kwam ik al in Oostenrijk. Volgens mij was ik een maand of twee oud, toen ik er voor het eerst kwam. Ik heb er zelfs een aantal maanden gewoond. Niet heel gek dus, dat ik er nog vaak aan denk en graag kom. Zo ook afgelopen Pinksteren. Met mijn gezin reden we die kant op. Met uiteraard de nodige Rebel-Outdoor producten, voor optimaal plezier. 😉

rebe;-outdoor bordjes

Dag 1: Kitzbühl en een picknick in de Alpenblumgarten

We begonnen deze eerste dag met een bezoek aan de Alpenblumgarten in Kitzbühl. De naam zegt het al: alpen bloemen. Bijna alle kleuren van de regenboog aan bloemen kun je hier vinden. Vijfhonderd verschillende soorten bloemen volop in bloei. Verschillende paadjes lopen door deze oase van natuur. Er is zelfs een fijne speeltuin, zodat de kids zich extra kunnen uitleven. Uitkijkend over de prachtige bergen is het uitzicht adembenemend. We hebben het picknickkleed hier uitgegooid en samen heerlijk geluncht. In het appartement heb ik zelf thee gemaakt voor in theethermos, die ik nu voor het eerst mee heb. Ideaal met die theefilter. De smaak is gewoonweg perfect. Rond etenstijd zijn we het centrum van Kitzbühl in gegaan, want het was tijd voor een heerlijke Wienerschnitzel! 😊

Dag 2: Walchsee en een koud drankje uit de outdoor thermosfles

De volgende dag vertrokken we mooi op tijd naar de Walchsee. Een prachtig, helder meer midden tussen de bergen. Deze plek zijn we ooit eens bij toeval tegengekomen en hier komen we altijd terug als we in Oostenrijk zijn. We zaten aan het water in de zon, terwijl de kinderen genoten van de speeltuin en op zoek gingen naar mieren. We waren allemaal toe aan een fris drankje en natuurlijk heb ik nu ook weer een outdoor thermosfles mee. Twee stuks zelfs. Eentje is gevuld met zelfgemaakte ijsthee en de andere met ranja voor de kinderen. Rond de lunch aten we wat in het kleine restaurantje aan het meer: ‘See la Vie’.

theethermos

Dag 3: Salzburg en shoppen met de groene shopper

Als je in Oostenrijk bent is Salzburg een stad die je echt niet mag overslaan. Het is voor ons wel een beetje van de route, maar ik vind het altijd zo’n leuke stad om te zijn. Vanaf ons appartement is het ongeveer een uur en een kwartier rijden. Koffie mee in de thermos en gaan! We begonnen in het Altstadt en bezochten het huis waar Mozart is geboren. In het oude centrum vind je heel veel leuke winkels en kun je dus naar hartenlust winkelen. Ideaal dus als je de groene shopper bij je hebt, want daar past alles lekker in. Is ‘ie niet groot genoeg? Dan is er ook nog onze grote groene tas. 😉 Voor een prachtig uitzicht over de stad, hebben we een bezoekje gebracht aan de Vesting van Salzburg. Daarna maakten we een wandeling langs de lichtgroene Salzach. Daar zochten we een bankje om even te genieten van het uitzicht over het water.

Dag 4: Timoks Wilde Welt in Fieberbrunn

We vertrokken ’s ochtends naar Fieberbrunn, om een bezoek te brengen aan Timoks Wilde Welt. De ideale plek voor jonge avonturiers en natuurliefhebbers. Er zijn veel activiteiten voor kinderen en ze kunnen ongestoord klimmen en klauteren. Ideaal dus voor onze jonge, ondernemende kids. Er was ook een zomer rodelbaan en die moesten we natuurlijk testen! Wat een geweldig uitzicht weer hier. En die frisse berglucht, daar kan ik echt nooit genoeg van krijgen. 😍

wilde welt

Dag 5: Herinneringen ophalen in St. Johann in Tirol

De laatste dag. Dit dorp kunnen we niet overslaan en is ook altijd vaste prik. Hier liggen heel veel herinneringen. Ijsjes en gebak eten bij Cafe Rainer, winkelen en natuurlijk een wandeling langs het kleine beekje. Ook nu komt de thermos weer enorm van pas. Na onze lunch vertrekken we naar Eifersbacher-waterval. Een toffe, maar gezinsvriendelijke route naar de waterval. Ook dit is weer geweldig mooi.

Dag 6: De terugweg met onze thermosfles

Helaas is het alweer tijd om naar huis te gaan. Twee thermosflessen gevuld met limonade voor onderweg. En natuurlijk zorgden we voor verse broodjes voor tijdens de reis.

Ben jij wel eens in Oostenrijk geweest? Welke plek heeft op jou een onvergetelijke indruk achter gelaten? Laat het ons weten in de reacties!